VIND EN WORD GEVONDEN MET LINKEDIN

Met meer dan 460 miljoen accounts wereldwijd, 6 miljoen Nederlandse accounts en 4,5 miljoen dagelijkse (Nederlandse) bezoekers, is LinkedIn het belangrijkste, professionele online netwerk van ons land. En het heeft een make-over ondergaan. Heb jij de nieuwe layout al? Behalve het design, is de indeling veranderd en is er een aantal belangrijke functionaliteiten op de schop gegaan, verdwenen en erbij gekomen. Omdat je als pro echt niet zonder LinkedIn kunt, verklap ik je vijf functionaliteiten die je zeker moet onthouden.

1. Gebruik #.
Ja, het werkt. En het is de enige manier om updates terug te vinden die over een bepaald onderwerp gaan. Dus schrijf je een update over ‘beleggen’? Gebruik dan #beleggen. Gebruik niet oneindig veel #. Maximaal drie. En het liefst pas aan het einde van je update. O ja, de # moet direct aansluiten aan het woord dat je erachter schrijft. Anders wordt het woord geen linkje. Om op # te zoeken, schrijf je de # plus het zoekwoord er direct aan vast in de zoekbalk boven in je scherm. Vervolgens kies je voor berichten/posts.
2. Schrijf artikelen.
Nee, geen reclame-artikelen. Maar artikelen die ergens over gaan. Die anderen iets uitleggen en laten leren. Of in het makkelijkste geval: iemand entertainen. Artikelen zijn indexeerbaar door Google. Dus googled iemand op het onderwerp waarover jouw artikel gaat, dan kan die zomaar met jou in aanraking komen.
3. Zet je e-mailadres en telefoonnummer vooraan in je samenvatting.
Kijk maar in je LinkedIn-app naar mijn profiel. Het eerste dat je ziet als je mijn profiel opent? Juist. Neem alle drempels weg voor mensen om met jou in contact te komen. Zakendoen is bereikbaar zijn.
4. Maak een bedrijfsprofiel aan op LinkedIn.
Om twee redenen:
a. Je profileert je bedrijf en kan met updates meer vertellen over waar je mee bezig bent. Maar ook adverteren.
b. Het logo van je bedrijf is op alle profielen te zien van de professionals die bij je werken. Tenminste, als ze je bedrijf hebben gekoppeld aan hun profiel. En dat doet natuurlijk iedere werknemer want die willen allemaal dat je omzet maakt, toch?
5. Gebruik je kopregel goed!
Je wordt als eerste gevonden op de woorden die je in je kopregel gebruikt. Dan pas kijkt LinkedIn naar de woorden die je verder in je profiel gebruikt. Het is een vrij tekstveld dus je kunt invullen wat je wilt.

Zo, en nu aan de slag!

Monika van Rijthoven
M06 460 445 18
monika@connect2.nl
www.connect2.nl