sluiten

“We willen de klant een stap voor zijn”

Fotografie: John Wiersma

Schrijver: Marlène van Kuyk

terug naar alle artikelen

image

In de wereld van ondernemerschap staan afwisseling, vrijheid en verantwoordelijkheid centraal. Het brengt een combinatie van werkzaamheden met zich mee die het leven spannend maken. Wat is ondernemen voor Bram Evers, als tweede generatie in het familiebedrijf in verzekeringen en hypotheken EverCare uit Eindhoven?

“Het runnen van een eigen kantoor betekent niet alleen omgaan met medewerkers, collega's en administratie, maar ook commerciële sales en het nemen van leiderschap. Daarnaast is - net als voor veel andere ondernemers - voor mij de vrijheid die het ondernemerschap biedt een van de meest gewaardeerde aspecten.”

Een familiebedrijf met een jonge generatie aan het roer

Binnen EverCare werken vader en oprichter Karel Evers en zoon Bram (37) samen: “Daarnaast heeft mijn collega Gilbert ook een deel van het bedrijf overgenomen, waardoor we met z'n drieën opereren. Ons samenspel van verschillende expertises vult elkaar goed aan. Dit heeft ervoor gezorgd dat we een brede klantenkring bedienen van particulieren en zakelijke klanten, variërend van zzp'ers tot bedrijven met ongeveer 50 medewerkers.”

Van autobranche tot verzekeringen: een onverwachte carrièreswitch

Het was lang niet vanzelfsprekend dat Bram het bedrijf zou overnemen, hij begon zijn carrière in de autobranche. Na echter enkele jaren te hebben gewerkt als accountmanager voor een bedrijf dat vlees verwerkte voor de horeca, kroop het bloed toch waar het niet gaan kon: “Het feit dat ik zelf een hypotheek nodig had introduceerde mij in de financiële wereld en wekte mijn belangstelling voor de verzekeringssector. Ik begon hier 12 jaar geleden helemaal vanaf nul en breidde mijn kennis en ervaring gestaag uit. Het persoonlijke contact met klanten en ze kunnen helpen op verschillende gebieden die belangrijk zijn voor hun persoonlijke en zakelijke leven, dat maakt mijn werk uitdagend.”

'Onze klanten weten dat de koffie altijd klaar staat.”

Groeien met bedrijven en de klant voorop stellen

Als een betrokken kantoor hecht EverCare veel waarde aan het persoonlijke contact met klanten. De bedrijfsfilosofie draait om het idee hen altijd een stap voor te zijn. Dit betekent proactief handelen en anticiperen op veranderingen in hun financiële situatie. “Ondanks alle gemakken van digitalisering, merken wij dat klanten zich prettig voelen bij onze persoonlijke manier van werken”, vertelt Bram. “In tegenstelling tot hun ervaringen bij grote verzekeringskantoren waar ze zich soms een nummer voelen, voelen ze zich bij ons wél gewaardeerd.”

Het belang van klantenbinding en groei

EverCare heeft een nog altijd groeiend klantenbestand in midden- en kleinbedrijf in uiteenlopende branches, die zijn allemaal uniek in hun behoeften en risico's: “We streven er dan ook naar om regelmatig contact te onderhouden, om de situatie in jouw onderneming te monitoren en advies te geven wanneer dat nodig is. Hierbij maken we gebruik van geautomatiseerde systemen, maar behouden de persoonlijke benadering. Onze klanten weten dat ze bij ons serieus worden genomen en dat de koffie altijd klaar staat.”

Tags

delen

EverCare B.V.

Postbus 84
5690 AB Son
040-2487774

www.evercare.nl Lees meer >
Ook interessant