Fotografie: John Wiersma
Tekst: Marlène van Kuyk
terug naar alle artikelen
Gertjan de Bruijn is een pionier die met én de Hogere Hotelschool in Maastricht én de opleiding tot opticien, een verrassend pad naar de optiekwereld bewandelde. Beide liefdes kwamen 8,5 jaar geleden bijeen in de originele optiekzaak Mr. Brown Specs & Beans, die het traditionele opticienimago doorbrak. Gertjan’s roots in hospitality vormen de basis voor een unieke klantervaring: “Dit concept past helemaal bij mijn creativiteit en gastvrijheid en mijn zwak voor goede koffie en bijzondere brillen.”
Na enkele omwegen kwam Gertjan vanuit de horeca in de optiek. Hier ontdekte hij een wereld vol potentieel, een wereld die hij wilde veranderen. Met oog voor design en internationale allure gaf hij zijn nieuwe zaak een industrieel en eerlijk karakter, weg van het stoffige imago: “‘Mr. Brown’ is de Engelse variant van mijn achternaam natuurlijk én het staat voor ‘De Bruine Heer’, het prachtige monumentale voormalige Philipspand aan de Nieuwe Emmasingel in Eindhoven waarin wij zijn gevestigd.”
Als ondernemer begreep Gertjan dat een winkel runnen een vak apart is, waarbij klantcontact centraal staat. Zijn ondernemersreis kende obstakels en soms stress, maar zijn vastberadenheid leidde tot een bloeiende zaak. Met zijn team bedient hij een hoger segment en biedt hij een unieke klantbeleving, waarbij klanten als gasten worden behandeld. Die ambitie om anders te zijn dan traditionele opticiens heeft succesvol uitgepakt: “Door onze exclusieve merkrechten en geavanceerde apparatuur trekken wij zowel lokale klanten aan, als ook expats die op zoek zijn naar vernieuwing. En wil je gewoon een goede kop koffie met iets lekkers erbij? Ook dan ben je bij ons van harte welkom.”
Tags