sluiten

De onstilbare honger van Stef Bogers

terug naar alle artikelen

image

Zijn verhaal klinkt als een jongensboek. In 2007 begon Stef Bogers een internetbureau op een zolderkamer bij zijn ouders in Budel. Een webbouwer zoals er wel meer zijn, althans voor het oog.

Schijn bedriegt, want Komma groeide uit tot bevlogen web & branding agency met klanten uit alle windstreken. Inmiddels tien man sterk helpen ze ambitieuze bedrijven groeien. Stef: ‘Alles begint met je kernwaarden. Als jij niet weet wat je unieke waarde is, hoe moeten je klanten het dan weten?’

‘Als ik wil opvallen, als ik me écht wil onderscheiden, dan moet ik bij Komma zijn. Dat is de boodschap die we willen overdragen. We denken mee over creatieve oplossingen in de breedste zin.’ Stef Bogers weet waar hij over praat: de creativiteit spat bij Komma van de muren. Websites, logo’s en huisstijlen vliegen je om de oren, maar meest opvallend is het woord ‘HUMOR’ in hoofdletters in de gang. ‘Humor is een van onze kernwaarden’, aldus Stef. ‘Grappen maken alles leuker, maar humor is meer dan grappig zijn. Het gaat ook om het creëren van een sfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn en zich durft te uiten, ook klanten. Alle projecten zijn intensieve samenwerkingen. Vertrouwen is nodig om groeiprocessen op gang te brengen.’

Inspireren om te groeien

Het woord ‘groei’ is gevallen en dat is geen toeval. Stef: ‘Ons doel is inspireren om te groeien. Om te kunnen groeien, moet je eerst weten wat je uniek maakt en dat is voor veel bedrijven lastig. Iedereen roept dingen als kwaliteit, service en leverbetrouwbaarheid. Maar zeg nou zelf: word je daar als klant echt enthousiast van? Daarom beginnen we bij Komma steeds met onze eigen kernwaarden: we hebben altijd honger, geloven in heldere communicatie en voegen steevast een vleugje humor toe. We stillen onze honger het liefst met bedrijven die begrijpen dat het altijd beter kan en die de lat hoog leggen. Het verschil tussen een 8 en een 9 zit ’m in de details.’

‘Als jij niet weet wat je unieke waarde is, hoe moeten je klanten het dan weten?’

Altijd hetzelfde gevoel

Bij Komma beginnen ze bij voorkeur met een kernwaardentraject. Vervolgens krijgen de kernwaarden een creatieve vertaalslag en worden ze overal doorgevoerd. Stef: ‘Van logo tot webshop en van beursstand tot pandbelettering: alles moet kloppen. Altijd dezelfde uitstraling, altijd hetzelfde gevoel. Want daar gaat het om: mensen kopen een gevoel.’

Onderschatting

Consistent communiceren is dus van cruciaal belang, want onderschatting ligt volgens Stef op de loer: veel bedrijven onderschatten hoe belangrijk het is om alles uniform te hebben. De een heeft het logo gemaakt, de ander de folder, weer een ander de website en het is allemaal niet op elkaar afgestemd. Dat geeft ruis. Ongeacht of je via internet verkoopt of niet: klanten bekijken altijd je website, ze willen weten wie je bent. Dan moet alles 100% kloppen, want anders haken ze alsnog af. Je website maakt of kraakt het vertrouwen. Vergis je niet: die groep afhakers is groter dan je denkt. Bij Komma praten we vaak met directeuren die met passie in de ogen over hun bedrijf vertellen. Dát wil je online terugzien!’

Ondernemer van het Jaar

Bij Komma zijn woorden en daden in balans. Ze weten precies waar ze voor staan en brengen dat creatief over het voetlicht. Dat is ook anderen opgevallen, want in 2017 werd Komma uitgeroepen tot Ondernemer van het Jaar van de gemeente Cranendonck. Een mooie bekroning voor een bedrijf dat honger als brandstof gebruikt.

Tags

delen

Komma

Valkenswaardseweg 3A
5595 CA Leende
085-0508800

komma.nl Lees meer >
Ook interessant