Service2Office gaat verder als Groeikompas

Foto: Richard Govaarts, Suzan Wijnbergen en Aniek van der Meer

“We hechten veel waarde aan de match met de klant.” en “De kracht van mensen vertalen naar de organisatie.” Het zijn uitspraken van Suzan Wijnbergen. Haar bedrijf Service2Office heeft de afgelopen tien jaar een positieve ontwikkeling doorgemaakt en gaat vanaf november verder als Groeikompas.

Service2Office, Groeikompas dus, omvat de pijlers Organisatieontwikkeling, Telemarketing en Officemanagement. “We zijn generalist, zodat we de klant breder kunnen ondersteunen. De opdrachten voeren we met het eigen team uit. Soms zoeken we specialisten en huren daarmee de benodigde expertise in.” Suzan omschrijft haar bedrijf als een ‘flexibele organisatie’.

Werkgebied
“We richten ons op het MKB tot ongeveer vijftig personeelsleden.
Branches? Zelf ben ik momenteel actief bij een mediabedrijf, maar ook voor onder andere uitgeverijen, productiebedrijven en technisch-gerelateerde bedrijven zetten we ons in. Ik zie dikwijls dat medewerkers vast zitten in een organisatie. Vertaal de kracht van de mensen naar de kracht van de organisatie. Er is vaak te weinig oog voor effectiviteit en rendement. Ga eens uit van een andere filosofie: zet medewerkers op 1 en de klant op 2. Het service-element en de betrokkenheid leiden dan vanzelf tot winstgevendheid.”

Telemarketing
Suzan schakelt nog even terug naar het begin van het gesprek; de Telemarketing. “Onze meerwaarde zit hem in het totaalplaatje. Een klant die bij ons komt met de vraag: Ik wil graag meer klanten, vraagt eigenlijk veel meer. Alleen bellen om klanten binnen te halen is dan niet voldoende. In de voorbereiding kijken we samen naar wat de klant nodig heeft, om de Telemarketing goed neer te zetten. We verdiepen ons in de klant en in zijn product of dienst, zodat de vragen van de lead kunnen worden beantwoord. Wat veel klanten vergeten is de opvolging van het bellen. Leads googelen vaak tijdens het telefoongesprek al naar het bedrijf en bezoeken de bedrijfswebsite. Heeft iemand interesse, dan volgt een informatiemail mét een flyer of folder in de bijlage. Allemaal informatie die op elkaar en de organisatie moet aansluiten. Qua opvolging worden duidelijke afspraken gemaakt. Stel dat we een reeks orders genereren, heeft het bedrijf dan capaciteit genoeg om ze op te volgen? We zijn kritisch en gaan pas bellen als het gehele voortraject op orde is.”

Geen dubbel werk
De allergie van Suzan, zaken dubbel doen, komt nog even ter sprake. Het is helder dat bij Service2Office, oh pardon: Groeikompas, effectiviteit en een hoog rendement centraal staan in de aanpak.

Service2Office
Ceresstraat 1
4811 CA Breda
T 085 7325533
s.wijnbergen@service2office.nl
www.service2office.nl