Events Word lid

sluiten

De Gezellige Brabander richt zich met uitgebreid assortiment concepten op B2B

Fotografie: Laurens Janus

Tekst: Willem de Volder

terug naar alle artikelen

image

De grootte van De Gezellige Brabander in Loon op Zand imponeert, maar vooral ook de bedrijfsfilosofie. Bovendien heeft het bedrijf, dat is gespecialiseerd in foodconcepten op locatie, een heel actueel wagenpark met dito equipment. Jeroen Bisschop is openhartig, kijkt terug maar vooral vooruit.

"Waar je kunt genieten van De Gezellige Brabander? Waar de gast wil!" Jeroen zet zijn foodvloot in voor Defensie, op vakantieparken en op evenementen. Maar hij ervaart ook dat steeds meer ondernemers en particulieren zich willen onderscheiden met een overheerlijke hap tijdens bijvoorbeeld een vrijdagmiddagborrel in het eigen bedrijf of iets extra’s willen doen voor hun medewerkers, of gewoon tijdens een feest thuis. "We rijden met onze wagen voor en een half uur later kunnen we 'uitgeven'." Juist die aanpak vloeit mede voort uit de nieuwe werkwijze, die Bisschop en zijn compagnons hebben uitgekristalliseerd."

Focus op foodconcepten

“Bij de overname van het bedrijf, afgelopen jaar, hadden we twintig wagens/huisjes/kraampjes en evenzoveel foodconcepten. Dat zijn teveel concepten. We gaan ons wagenpark uitbreiden, maar meer focussen op 8 a 9 vertrouwde maar ook vernieuwende foodconcepten. Deze 8 a 9 concepten gaan we moderniseren en nóg unieker maken. Nee, we schieten niet door. Besef dat niet alleen wij maar ook de gastheer of -vrouw ten overstaan van de gasten zich wil onderscheiden." Als voorbeeld noemt Jeroen vega maar ook een doordacht concept met frites als basis. "We serveren frites ook met een bijzondere topping zoals ‘British bacon & Cheese’, met Cheddar, bacon, bosui en peterselie. Maar luxe hamburgers zitten eveneens in het assortiment.” Expliciet noemt hij de ‘Mexicaanse wagen’, van waaruit Mexicaanse streetfood gerechten worden geserveerd. Een signaal dat gerechten ook buiten hun grenzen worden omarmd maar ook dat de inzet van De Gezellige Brabander verder reikt dan de provincie, die in de naam van het bedrijf is opgesloten. Ze rijden niet voor niks door heel Nederland, maar ook naar België en Duitsland.

Een extreem jaar

Jeroen, een verleden als zelfstandig businesscontroller en een hotelschoolachtergrond, heeft drie broers als compagnon. "Een van hen was een studiegenoot", geeft hij de basis van de connectie weer. Hij duidt 2022 als 'een extreem jaar'. "Het begon als een gekkenhuis, noem het het 'na-corona-effect'. Ik stond zelf in de foodkar, dat is echt super leuk om te doen. Wel dicht bij de gast en a la minuut 'brandjes blussen'. Maar het is mijn rol om 'brandjes' te voorkomen. Een consistente business vraagt om het maken van keuzes. Daar ligt onze focus en het is daarom dat we ons vooral richten op B2B. Noem het de zakelijke potentie. We sluiten steeds vaker met ondernemers jaardeals, waarbij we elke maand met een foodtruck komen. Ondernemers zien dit als een relatief goedkope oplossing om de betrokkenheid en tevredenheid van hun medewerkers te vergroten of te behouden. Vele malen goedkoper en bovenal effectiever dan een loonsverhoging. Bovendien wordt door onze culinaire inzet de onderlinge band tussen de medewerkers versterkt. Immers, samen eten en genieten verbroedert.”

Eigen namen, carnaval gerelateerd

De Gezellige Brabander heeft niet alleen een doordacht bedrijfsplan maar ook een mooi wagenpark om dat plan op locatie uit te dragen. De bussen en wagens hebben allemaal een carnavalsplaatsnaam uit Brabant. Dit past bij de bedrijfsnaam, maar zeker ook bij de filosofie van het bedrijf: “De Gezellige Brabander staat niet alleen voor uitstekend eten, maar ook voor de extra gezelligheid die iedereen wel kent uit Brabant.” Elke wagen is voorzien van prima apparatuur maar heeft ook gezellige medewerkers aan boord en een kleurrijk voorkomen. Het wagenpark straalt de warme gezelligheid van Brabant uit. Zo dragen de wagens carnavalsnamen zoals Kruikenstad (Tilburg) en Lampegat (Eindhoven). De vlaggetjes in de gerelateerde carnavalskleuren spreken voor zich. Maar centraal staat wat vanuit de wagens wordt geserveerd. Daar ligt de focus en dat is hoogwaardige kwaliteit om de gezelligheid waar dan ook, ook culinair te verhogen.

Tags

delen

Ook interessant

Een blij kind heeft weinig talent nodig
Heeft u nog een kind op de basisschool? Of zelfs twee? Talentvol zeker? Dan is de kans groot dat u een hoogbegaafd kind heeft dat af en toe in een plusklasje mag. Of is uw kind juist zwakbegaafd? Dat kan ook. Die groep kinderen die “normaal” zou zijn begint namelijk af te nemen.
Aanpak Covebo Uitzendgroep vertaalt zich in motivatie en productiviteit
Covebo Uitzendgroep werkt vanuit het hart van de logistieke branche aan de bezetting op de werkvloer van productie- en logistieke bedrijven. Vanuit de vestiging in Tilburg voorzien Rober de Boer, Remco Donders en hun team zo’n zevenhonderd, voornamelijk, arbeidsmigranten van een werkplek in Midden-Brabant (Tilburg/Waalwijk).
Een sterk Brabant is de beste springplank naar Europa en verder!
‘Breda brengt het samen’ is niet zomaar het motto van onze bruisende West-Brabantse stad. Ook in tijden waarin het niet mee zit, spannen we ons in om er samen met ondernemers, onderwijs en tal van andere organisaties het beste van te maken.
Creëer meer impact met een authentieke en onderscheidende boodschap
De waarde die je biedt als bedrijf, bestaat niet alleen uit het product of de dienst die je levert aan je klanten. Naast functionaliteit wordt dit ook bepaald door de waarde die consumenten aan ‘het merk’ toekennen. Maar hoe kom je op de ideeën om als een merk authentiek en onderscheidend te communiceren?